Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Πως επιλέγω παιδίατρο;


Πολλοί από εμάς πονοκεφαλιάζουμε και αγχωνόμαστε με την επιλογή ενός παδιάτρου που θα μας εμπνέει εμπιστοσύνη. Τα κριτήρια όμως για τον καθένα από εμάς είναι διαφορετικά. Παρακάτω θα δούμε ορισμένα από αυτα:
•Άριστη επιστημονική κατάρτιση.
•Πολλοί γονείς έχουν εμπιστοσύνη σε κάποια εκπαιδευτικά ιδρύματα ενώ δεν έχουν σε άλλα. Ρωτείστε εάν έχει εισαχθεί σε ελληνικό πανεπιστήμιο με τις εισακτήριες εξετάσεις ή έχει από έλθει από την αλλοδαπή.
•Σε ποιο νοσοκομείο εκπαιδεύτηκε ο παιδίατρος είναι μια συνήθης ερώτηση των γονιών.
•Μεγάλη εμπειρία. Πόσα χρόνια εξασκεί το επάγγελμα του.
•Ποιες είναι οι διακρίσεις του μέχρι σήμερα;
•Τι επιστημονικό – συγγραφικό έργο έχει να παρουσιάσει; Ποιες είναι οι δημοσιεύσεις του.
•Να είναι καλά ενημερωμένος και να παρακολουθεί ανελλιπώς επιστημονικά συνέδρια και ενημερωτικά σεμινάρια.
•Η χιλιομετρική απόσταση που θα διανύσετε μέχρι το ιατρείο του παιδιάτρου είναι καλός λόγος επιλογής του.
•Η λειτουργική διαθεσιμότητα του ιατρείου. Πόσες ώρες την ημέρα είναι διαθέσιμο – ανοικτό και ποιες ημέρες της εβδομάδας και του χρόνου. Υπάρχουν ιατρεία που λειτουργούν πρωί και απόγευμα, ενώ άλλα κάποια απογεύματα παραμένουν κλειστά.
•Η τηλεφωνική υποστήριξη σε ώρες μη λειτουργίας του ιατρείου.
•Η διαθεσιμότητα του παιδιάτρου τις ημέρες των αργιών και των διακοπών. Είναι ένα από τα δυσκολότερα θέματα λειτουργίας ενός ιατρείου.
•Διαθέτει κάποια ομάδα; Έχει και άλλους συναδέλφους στο ιατρείο; Ποιος τον αντικαθιστά, όταν για κάποιους λόγους, συχνά απουσιάζει από την εργασία του ;
•Πως χειρίζεται τα επείγοντα και πως τα κατευθύνει. Τι ικανότητα διαθέτει στο χειρισμό δύσκολων περιστατικών;
•Οι συνεργασίες του με άλλους συναδέλφους. Με ποιους γιατρούς υποειδικοτήτων συνεργάζεται; Με ποια νοσηλευτικά ιδρύματα κρατάει επαφή και πως ενημερώνεται;
•Πόσο οργανωμένο είναι το ιατρείο; Διαθέτει γραμματειακή υποστήριξη; Είναι από τις βασικότερες υπηρεσίες που πρέπει να έχει ένα ιατρείο. Μόνος του ο γιατρός είναι εντελώς αδύνατο, να αντεπεξέλθει στις καθημερινές απαιτήσεις της εργασίας του. Ασφαλώς και θα έχει αυξημένα λειτουργικά έξοδα, αλλά θα ανταμειφθείτε από τις καλές υπηρεσίες που θα σας προσφερθούν.
•Διαθέτει το ιατρείο προγραμματισμένες επισκέψεις ή η προσέλευση είναι ελεύθερη και τυχαία;
•Τι τρόπο καταγραφής των επισκέψεων του παιδιού σας διαθέτει; Πως κρατιούνται οι πληροφορίες του ιστορικού; Πόσο άμεσα διαθέσιμες είναι; Υπάρχει ηλεκτρονικός τρόπος καταγραφής ή συνεχίζεται ο πατροπαράδοτος τρόπος με το χέρι, κάπου;
•Διαθέτει το ιατρείο χώρους απομόνωσης κάποιου λοιμώδους περιστατικού; (ιλαρά, ανεμευλογιά κ. ά.) Διαθέτει χώρο θηλασμού για την μητέρα;
•Είναι σύγχρονα επιπλωμένο, ώστε εσείς και το παιδί σας να αισθάνεστε άνετα; Έχει παιδότοπο για την απασχόληση των παιδιών;
•Είναι συμβεβλημένος με το ταμείο σας; Τις περισσότερες φορές τα ασφαλιστικά ταμεία λειτουργούν αντιοικονομικά στις παροχές τους προς τους ασφαλισμένους τους. Προσφέρουν τα ελάχιστα, ενώ έχουν εισπράξει τα μέγιστα. Εάν δεν είναι συμβεβλημένος με το ταμείο σας, τι οικονομική επιβάρυνση θα έχετε;
•Έχει ο ίδιος παιδιά, ώστε να γνωρίζει την γονεική ανησυχία σας;
•Τι προσωπικότητα είναι; Ταιριάζει στις αντιλήψεις σας; Δεν είμαστε όλοι για όλους. Έχουμε τις προτιμήσεις μας.
•Πόσο φιλικά είναι διαθέσιμος απέναντί σας και πόσο χρόνο μπορεί να σας αφιερώσει στις λογικές ανησυχίες σας;
•Σίγουρα θα υπάρχουν και ιδιαίτερες απαιτήσεις που μπορεί να έχει ο καθένας μας.
•Δοκιμάστε τον/την. Είναι μια σχέση που θα διαρκέσει πολλά μα πολλά χρόνια.