Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Εγκυμοσύνη και Διατροφή!


Οι γυναίκες κατά την εγκυμοσύνη, αποτελούν ειδική ομάδα πληθυσμού όσον αφορά τη διατροφή τους. Οι ανάγκες τους, τόσο οι ενεργειακές όσο και οι διατροφικές, διαφοροποιούνται κατά την περίοδο αυτή. Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι η γυναίκα θα πρέπει να τρωει 'για δύο', προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες αυτές. Οι υπερβολές θα πρέπει να αποφεύγονται στην ευαίσθητη αυτή περίοδο, τόσο για την ίδια, όσο και για το έμβρυο. Όλες οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι κατά την εγκυμοσύνη πρέπει να δίνεται έμφαση στην κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης. Η παραδοσιακή μεσογειακή δίαιτα λοιπόν, η οποία αποτελεί πρότυπο για τον Ελληνικό πληθυσμό αποτελεί και σύσταση για τη διατροφή κατά την εγκυμοσύνη.Ας προτιμήσουμε λοιπόν την μεσογειακή κουζίνα!

Μαμά έχω αυτοπεποίθηση!!!


Από τη στιγμή που το μωρό σας αρχίζει και μετακινείται μόνο του - μπουσουλάει, μετατοπίζεται με τον ποπό ή κάνει τα πρώτα αβέβαια βηματάκια του - ανακαλύπτει μια νέα πολύ ενδιαφέρουσα ικανότητα: μπορεί να επιλέγει, ως ένα βαθμό, πού να πάει και τι να κάνει. Δεν περιορίζεται πλέον στα μέρη και στα αντικείμενα που μέχρι τώρα επιλέγονταν γι' αυτό από εσάς. Ο κόσμος είναι δικός του, και για ένα περίεργο μωράκι ενός έτους οι δυνατότητες διασκέδασης και εξερεύνησης είναι απεριόριστες. Ακριβώς αυτή η αυτοπεποίθηση για τις σωματικές δεξιότητες είναι τμήμα της υγιούς ανάπτυξης του παιδιού σας. Σχεδόν όλα τα μωράκια των 12 μηνών μπορούν να σταθούν χωρίς βοήθεια και να κάνουν τα πρώτα τους βήματα, κάτι που προμηνύει σημαντικές αλλαγές στη ζωή του παιδιού σας, το οποίο πλέον καλείται να αντιμετωπίσει πολλές νέες προκλήσεις. Αυτή είναι η ηλικία όπου οι σωματικές ικανότητες (και πολλές άλλες γνωστικές δεξιότητες, όπως η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η γλώσσα και η επικοινωνία) ξεκινούν πανηγυρικά και πλέον διαφαίνονται καθαρά οι απαρχές της ανεξαρτητοποίησης. Η εξερεύνηση σε νέα επίπεδα πλέον και η πρακτική των νέων δεξιοτήτων προωθεί την ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού σας και την αίσθηση της ευεξίας. Επίσης, μέχρι την ηλικία του ενός έτους, το παιδί σας διαισθάνεται πλέον το διαχωρισμό του από το άτομο που το φροντίζει και πρέπει να αρχίσει να αισθάνεται σίγουρο για τον εαυτό του κι από μόνο του.

Φρούτα και παιδιά!


Πλούσια σε βιταμίνες και μεταλλικά άλατα, κύρια πηγή νερού, τα φρούτα δεν πρέπει να απουσιάζουν ποτέ από τη διατροφή μας. Μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στη διατροφή των παιδιών από τις πρώτες μέρες του απογαλακτισμού, βέβαια αρχικά σε μορφή χυμού. Προσοχή χρειάζεται στη χρήση των εσπεριδοειδών λόγω πιθανών αλλεργικών αντιδράσεων, καθώς και των ελαιωδών και ξηρών καρπών λόγω κίνδυνου πνιγμού. Τα φρούτα όμως που δίνουμε στα παιδιά δεν πρέπει να έχουν υποστεί την επίδραση χημικών ουσιών, πρέπει να είναι δηλαδή προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας. Δυστυχώς αυτό δεν είναι πάντα δυνατό και γι’αυτό βρίσκουμε λύσεις όπως να ξεφλουδίζουμε τα φρούτα, έτσι ώστε να χάνονται πολλές βιταμίνες που είναι συγκεντρωμένες κάτω από το φλοιό τους.
Τα παιδιά εκδηλώνουν μια φυσική λαιμαργία προς τα φρούτα λόγω της γλυκιάς τους γεύσης που οφείλεται στη φρουκτόζη, το κύριο σάκχαρο των φρούτων. Οι διατροφολόγοι συνιστούν τα φρούτα να καταναλώνονται σε απόσταση από τα γεύματα και να αποφεύγονται οι συνδυασμοί τους με άλλες τροφές. Συνδυασμοί που μπορεί να προκαλέσουν πολλές εντερικές ζυμώσεις και φουσκώματα.

Το αντιηλιακό μου??????

Όλοι οι κορυφαίοι δερματολόγοι που ασχολούνται με την φροντίδα του δέρματος υποστηρίζουν ότι το αντηλιακό είναι το σημαντικότερο βήμα στην φροντίδα του δέρματος μας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αν έχει δική μας επιδερμίδα ανάγκη το αντιηλιακό πόσο μάλλον η βρεφική και η παιδική επιδερμίδα. Στα παιδιά πρέπει να βάζουμε αντιηλικό μόνο στην παραλία? Η απάντηση είναι όχι, πρέπει να τους βάζουμε και στις βόλτες στην πόλη και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.Στα Φαρμακεία θα βρείτε μεγάλη ποικιλία από φυσικά και βιολογικά παιδικά αντιηλιακά που οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι είναι τα καλύτερα για την προστασία από τις βλαβερές ακτινοβολίες του ήλιου.