Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Φρούτα και παιδιά!


Πλούσια σε βιταμίνες και μεταλλικά άλατα, κύρια πηγή νερού, τα φρούτα δεν πρέπει να απουσιάζουν ποτέ από τη διατροφή μας. Μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στη διατροφή των παιδιών από τις πρώτες μέρες του απογαλακτισμού, βέβαια αρχικά σε μορφή χυμού. Προσοχή χρειάζεται στη χρήση των εσπεριδοειδών λόγω πιθανών αλλεργικών αντιδράσεων, καθώς και των ελαιωδών και ξηρών καρπών λόγω κίνδυνου πνιγμού. Τα φρούτα όμως που δίνουμε στα παιδιά δεν πρέπει να έχουν υποστεί την επίδραση χημικών ουσιών, πρέπει να είναι δηλαδή προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας. Δυστυχώς αυτό δεν είναι πάντα δυνατό και γι’αυτό βρίσκουμε λύσεις όπως να ξεφλουδίζουμε τα φρούτα, έτσι ώστε να χάνονται πολλές βιταμίνες που είναι συγκεντρωμένες κάτω από το φλοιό τους.
Τα παιδιά εκδηλώνουν μια φυσική λαιμαργία προς τα φρούτα λόγω της γλυκιάς τους γεύσης που οφείλεται στη φρουκτόζη, το κύριο σάκχαρο των φρούτων. Οι διατροφολόγοι συνιστούν τα φρούτα να καταναλώνονται σε απόσταση από τα γεύματα και να αποφεύγονται οι συνδυασμοί τους με άλλες τροφές. Συνδυασμοί που μπορεί να προκαλέσουν πολλές εντερικές ζυμώσεις και φουσκώματα.

2 σχόλια:

  1. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι μια καλή πηγή βιταμινών, ιχνοστοιχείων και τροφικών ινών.
    Η συμπερίληψη περισσότερων φρούτων και λαχανικών ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής θα
    βοηθήσει τα παιδιά σας να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν, θα βελτιώσει τη ζωτικότητά τους και θα
    βοηθήσει να προληφθεί μια σειρά χρόνιων παθήσεων όπως ο Διαβήτης Τύπου ΙΙ, καρδιοπάθεια, υψηλή
    πίεση αίματος και μερικές μορφές καρκίνου.
    Τα παιδιά θα πρέπει να τρώνε δύο μερίδες φρούτων και πέντε μερίδες λαχανικών κάθε ημέρα. Ανάλογα με
    την ηλικία τους, θα χρειάζονται μικρότερα μεγέθη μερίδων για μικρά παιδιά.
    Πώς να ενθαρρύνω τα παιδιά μου να τρώνε φρούτα Πώς να ενθαρρύνω τα παιδιά μου να τρώνε φρούτα και λαχανικά;

    Μερικές φορές μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να ενθαρρύνετε τα παιδιά να
    τρώνε φρούτα και λαχανικά. Ωστόσο, έρευνα έχει δείξει ότι όσο περισσότερο
    διαθέσιμα και ευπρόσιτα είναι τα φρούτα και τα λαχανικά για παιδιά δηλ.
    τεμαχισμένα και ετοιμοφάγωτα, τόσο πιο πιθανό είναι να τα φάνε.
    Ένας τρόπος να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας προς υγιεινές συνήθειες
    διατροφής είναι να παρέχετε μια ποικιλία διαφορετικών φρούτων και
    λαχανικών, ωστόσο χρειάζεται να είστε υπομονετικοί. Υπάρχουν κάποια
    στοιχεία ότι τα παιδιά χρειάζεται να δοκιμάσουν νέα φρούτα και λαχανικά
    μέχρι οκτώ ή εννέα φορές πριν να τους αρέσουν ή τα αποδεχτούν.
    Ως γονείς μπορείτε να βοηθήσετε αυτή τη διαδικασία με το να είστε
    δημιουργικοί ως προς τον τρόπο που σερβίρετε φρούτα και λαχανικά. Για
    παράδειγμα, ετοιμάζετε τα λαχανικά με διαφορετικούς τρόπους για να
    ποικίλλετε τη σύσταση όπως αμαγείρευτα, ψημένα σε φούρνο
    μικροκυμάτων, πολτοποιημένα, ψητά στο φούρνο, ψιλοκομμένα σε τρίφτη
    σε φαγητό κατσαρόλας ή φριτάτα (ομελέτα), ανακατεμένα ως σάλτσα
    ζυμαρικών ή ως σούπα.
    Ο χυμός φρούτων ή τα ροφήματα φρούτων δεν θα πρέπει να θεωρούνται
    ως υποκατάστατο των πραγματικών φρούτων. Ο χυμός φρούτων θεωρείται
    συχνά ως υγιεινή επιλογή επειδή περιέχει Βιταμίνη C. Ωστόσο ένα ποτηράκι
    (125 ml) των περισσότερων χυμών παρέχει την ημερήσια ανάγκη ενός
    παιδιού για Βιταμίνη C. Περισσότερο από αυτό παρέχει παραπανήσια ζάχαρη
    και θερμίδες που μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση βάρους. Ένα
    κομμάτι φρούτου είναι μια καλύτερη επιλογή από το χυμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ κατατοπιστικό Μαράκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή