Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Πρώτη Μέρα στο Σχολείο!!!


Πηγή: Nea Online

«ΘΥΜΑΜΑΙ με συγκίνηση και νοσταλγία την πρώτη μέρα μου στο δημοτικό. Η εικόνα που έρχεται πιο έντονα στο μυαλό μου είναι η τεράστια, στα παιδικά μάτια μου, πόρτα του σχολείου και η αχανής αυλή με τις χαρούμενες φωνές των συμμαθητών μου».

Η Αρτεμις Ιατρού που εργάζεται σε ναυτιλιακή εταιρεία είναι μητέρα δύο παιδιών και ο μεγάλος γιος της φοιτά από σήμερα στην Α΄ Δημοτικού διαπιστώνει πως η αγωνία της είναι μεγαλύτερη από εκείνη που είχε πριν από 30 χρόνια. «Από τη μια, χαίρομαι που το παιδί μου θα κάνει ένα βήμα προς την ωρίμαση και την αυτονόμησή του. Από την άλλη, αγωνιώ αν θα προσαρμοστεί εύκολα».

Οσον αφορά την προετοιμασία του μικρού Γιώργου για την πρώτη ημέρα στο σχολείο, «του μίλησα για την αγωνία που είχα κι εγώ την πρώτη ημέρα στο σχολείο και του εξήγησα ότι αυτό είναι φυσιολογικό και συμβαίνει σε όλα τα πρωτάκια. Παράλληλα, εστίασα στα θετικά σημεία που είχα συναντήσει τότε, στη γλυκύτατη δασκάλα μου, στα καινούργια πράγματα που έμαθα και ιδιαίτερα στους καινούργιους φίλους που είχα κάνει», λέει η κ. Ιατρού. «Κανόνες»
«Του έχω επισημάνει ότι πρέπει να ακολουθήσει αυστηρότερους κανόνες σε σχέση με αυτούς του νηπιαγωγείου, να κάθεται στο θρανίο μέσα στη τάξη και να είναι προσεκτικός στα διαλείμματα παίζοντας με τους συμμαθητές του καθώς και με τα μεγαλύτερα παιδιά», προσθέτει.

Εκπληξη και ενθουσιασμός από τη μία, φόβος και εκνευρισμός για το άγνωστο από την άλλη, ήταν τα συναισθήματα της ψυχολόγου, καθηγήτριας Ψυχολογίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Λίζας Βάρβογλη την πρώτη ημέρα της μαθητικής ζωής της. «Δεν έκλαψα καθόλου. Θυμάμαι τους γονείς μου να είναι δίπλα μου στον αγιασμό. Να μπαίνω στη σειρά για να πάμε στην τάξη και εκεί να αρχίζουν φιλίες που κράτησαν μια ζωή», λέει και παραδέχεται ότι διατηρεί ακόμα φιλικές σχέσεις με συμμαθήτριές της από την Α΄ Δημοτικού. Μάλιστα μία είναι από τις πιο στενές φίλες της. Τώρα είναι μητέρα τριών παιδιών. «Η μεγάλη μου κόρη είναι 5 ετών και έχοντας πάει δύο χρόνια σε παιδικό σταθμό, φέτος θα πάει στο “καινούργιο σχολείο”, όπως το λέει, στο οποίο θα συνεχίσει μέχρι και την τελευταία τάξη του λυκείου. Επομένως, εμείς φέτος βιώνουμε την πρώτη μέρα».

Με την ιδιότητα της ψυχολόγου εξηγεί πως ο καλύτερος τρόπος για να δει ένα παιδί θετικά το σχολείο είναι να μην το αγνοήσει ο γονιός του. «Δεν μπορούμε να πούμε σε ένα παιδί ότι λέει βλακείες ή ότι δεν ξέρει. Είναι σωστό να του εξηγήσουμε ότι στη ζωή αλλάζουν τα πράγματα και πρέπει κάθε φορά να προσαρμοζόμαστε στο καινούργιο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου