Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011

Νάνι Νάνι...


Ο ύπνος από 12 εώς 18 μηνών...
Το παιδί σας δεν είναι πλέον βρέφος αλλά νήπιο. Παρ’ όλα αυτά, χρειάζεται ακόμη να κοιμάται τις ίδιες ώρες που κοιμόταν και όταν ήταν πιο μικρό. Μέχρι τα δεύτερα γενέθλιά του, το παιδί σας πρέπει να συμπληρώνει 14 ώρες ύπνου την ημέρα, εκ των οποίων οι 11 αφορούν στο βραδινό ύπνο. Οι υπόλοιπες ώρες είναι το διαστήματα που κοιμάται μέσα στη μέρα. Στους 12 μήνες θα χρειάζεται ακόμη να κοιμάται δύο φορές μέσα στη μέρα, αλλά όταν φτάσει στους 18 μήνες, ίσως να είναι έτοιμο να κοιμάται από 1,5 μέχρι 3 ώρες συνεχόμενα κάθε απόγευμα –και αυτό θα εξακολουθήσει να το κάνει μέχρι γίνει τεσσάρων ή πέντε. Η μετάβαση από τους δυο υπνάκους την ημέρα στον ένα ίσως είναι δύσκολη Η ειδικός στον ύπνο Jodi Mindell προτείνει να υπάρχει μια εναλλαγή και τη μία μέρα να κοιμάται μία φορά και την επομένη δύο. Αυτό θα εξαρτάται από το πόσο κοιμήθηκε το παιδί σας το προηγούμενο βράδυ. Επίσης, θα μπορούσατε να βάλετε το μικρό σας για ύπνο λίγο νωρίτερα το βράδυ αν έχει κοιμηθεί μόνο μία φορά μέσα στη μέρα.


Πώς μπορείτε να του διδάξετε καλές συνήθειες ύπνου
Δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να κοιμάται το παιδί σας σε αυτή την ηλικία. Επιπλέον, ανάμεσα στους 18 μήνες και τα τρίτα γενέθλια του παιδιού σας, θα προκύψουν και καινούρια θέματα που αφορούν τον ύπνο, αφού το μικρό σας θα αρνείται να κοιμηθεί. Τι μπορείτε να κάνετε τώρα; Συνεχίστε να ακολουθείτε τις στρατηγικές που είχατε αναπτύξει από τότε που το μωρό σας ήταν 6 μηνών. Επιπλέον:

Ακολουθήστε μια ρουτίνα για την ώρα του ύπνου.
Η ρουτίνα κατά την ώρα του ύπνου θα βοηθήσει το παιδί σας να ηρεμήσει στο τέλος της ημέρας και να ετοιμαστεί για να κοιμηθεί. Αν χρειάζεται να αποβάλει κάποια επιπλέον ενέργεια, θα μπορούσατε να το αφήσετε να τρέξει για λίγο στο σπίτι προτού προχωρήσετε σε μια πιο ήρεμη δραστηριότητα όπως ένα ήρεμο παιχνίδι, ένα μπανάκι ή το διάβασμα ενός παραμυθιού. Ακολουθήστε το ίδιο πρόγραμμα κάθε βράδυ, ακόμη και όταν δεν βρίσκεστε στο σπίτι. Τα μωρά λατρεύουν τη συνέπεια και το να μπορούν να προβλέψουν τι θα ακολουθήσει μετά τα βοηθάει να νιώθουν ότι έχουν τον έλεγχο.

Ακολουθήστε με συνέπεια ένα ημερήσιο πρόγραμμα -και για την ώρα του ύπνου.

Όπως πάντα, είναι επίσης καλή ιδέα να εντάξετε την ώρα του μεσημεριανού και του βραδινού ύπνου στο καθημερινό σας πρόγραμμα. Αν το παιδί σας κοιμάται, τρώει, παίζει και ετοιμάζεται για ύπνο περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα, ίσως αποκοιμηθεί πιο εύκολα, χωρίς να προβάλει αντίσταση, το βράδυ.


Φροντίστε ώστε το παιδί σας μπορεί να αποκοιμηθεί μόνο του.
Μην ξεχνάτε πόσο σημαντικό είναι το μωρό σας να κοιμάται μόνο του κάθε βράδυ. Δεν πρέπει να χρειάζεται να το κρατήσετε στην αγκαλιά σας, να το νανουρίσετε ή να το κουνήσετε για να αποκοιμηθεί. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεν θα μάθει ποτέ να ηρεμεί από μόνο του όταν ξυπνάει τη νύχτα. Αυτή η κατάσταση μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολη για εσάς επίσης. Αν ξυπνάει, πιθανόν θα κλαίει για να πάτε κοντά του.

Πιθανές δυσκολίες
Σε αυτή την ηλικία, το μωρό σας ίσως να μην κοιμάται εύκολα ή ίσως να ξυπνάει μέσα στη νύχτα. Ο λόγος πίσω και από τα δύο προβλήματα είμαι μάλλον ότι κατακτά καινούρια ορόσημα ανάπτυξης, κυρίως το περπάτημα. Το μωρό σας είναι τόσο ενθουσιασμένο με τις νέες του ικανότητες, που θέλει να εξασκείται συνεχώς, ακόμη και όταν εσείς λέτε ότι είναι ώρα για ύπνο.

Αν δεν θέλει να πάει για ύπνο, η πλειοψηφία των ειδικών προτείνει να το αφήσετε στην κούνια του για λίγα λεπτά, για να δείτε αν θα ηρεμήσει. Αν δεν ηρεμήσει, ίσως να σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε κάποια εκδοχή του «ας το να κλαίει». Επίσης, πρέπει να αποφασίσετε τι θα κάνετε αν ξυπνήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν μπορεί να αποκοιμηθεί πάλι μόνο του και αρχίσει να κλαίει και να σας ζητάει. Μπορείτε να πάτε στο δωμάτιό του και να το ηρεμήσετε. Αλλά αν θέλει να μείνετε και να παίξετε, υπενθυμίστε του ότι το βράδυ κοιμόμαστε και δεν παίζουμε.


Το άρθρο αυτό κατέχεται από τη © Johnson & Johnson Hellas A.E.B.E, η οποία είναι και η μόνη υπεύθυνη για το περιεχόμενό του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου