Τρίτη, 16 Αυγούστου 2011

Νέα μητέρα...γυμνάζεται!!!!

Πότε μια γυναίκα που έχει γεννήσει μπορεί να ξεκινήσει να γυμνάζεται?

Από την στιγμή που η νέα μητέρα γυρίσει σπίτι μετά την παραμονή της στην κλινική και εφόσον ο τοκετός της ήταν φυσιολογικός, είναι σε θέση και ενδείκνυται να ξεκινήσει ήπιες ασκήσεις.


Με ποιό τρόπο πρέπει να ξεκινήσει να γυμνάζεται μετά τους 9 επιβαρυμένους μήνες της εγκυμοσύνης?

Ο ιδανικός τρόπος για να ξεκινήσει να ενεργοποιείται είναι να αφιερώνει καθημερινά περίπου 20 λεπτά σε ασκήσεις ευλυγισίας-ευκαμψίας. Αυτό θα την ξεκουράζει και θα της δώσει σταδιακά ευεξία και την αρχική θέση του σώματός που είχε πριν την εγκυμοσύνη.

Ποιές είναι οι ασκήσεις που θα τονώσουν τον οργανισμό της?

Οι ασκήσεις σύσφιξης και ενδυνάμωσης θα μπουν σταδιακά και θα εκτελούνται αργά με συνοδεία εισπνοής-εκπνοής, που σημαίνει ότι η ασκούμενη θα πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί ιδανικά την αναπνοή της κατά την εκτέλεση των ασκήσεων.
Μετά τους 9 μήνες κύησης, η μεγάλη κοιλιά είναι το σημείο του σώματος που ταλαιπωρεί πάρα πολλές γυναίκες.

Πως μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση?

Η μεγάλη κοιλιά είναι το αισθητικό πλήγμα που δέχεται η νέα μητέρα, το λειτουργικό ίσως πλήγμα είναι πόνοι στην πλάτη και στη μέση. Η κοιλιά θα επανέλθει με την αερόβια άσκηση (ήπια μακροχρόνια άσκηση π.χ. περπάτημα, ποδήλατο), ασκήσεις κοιλιακών και προσεχτική διατροφή (μειωμένα λιπαρά και υδατάνθρακες). Χρειάζεται τον χρόνο που της αναλογεί κι αυτό εξαρτάται και από την αρχική της φυσική κατάσταση (πριν από την εγκυμοσύνη). Είναι γεγονός πως μια γυμνασμένη γυναίκα επανέρχεται πιο σύντομα από μια αγύμναστη.

Ποιές είναι οι ενδεδειγμένες ασκήσεις για κοιλιά και στομάχι, γοφούς?

Οι ισομετρικές ασκήσεις σύσφιξης (ασκήσεις με «κράτημα» σε συγκεκριμένη θέση χωρίς τις συνεχόμενες επαναλήψεις) είναι ιδανικές για αυτά τα σημεία. Η κολύμβηση με βατραχοπέδιλα (με την σανίδα μόνο χτύπημα ποδιών ή κολυμπώντας ελεύθερο και ύπτιο στυλ) είναι ένα άλλο ιδανικό μέσο που βοηθάει ιδιαίτερα.

Άσκηση στο Γυμναστήριο ή στο Σπίτι?

Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Η άσκηση στο σπίτι χρειάζεται εξοπλισμό, χώρο, χρόνο, ατομική πειθαρχία και σωστή εκτέλεση των ασκήσεων. Η άσκηση στο γυμναστήριο έχει την οικονομική δαπάνη την δυνατότητα όμως η ασκούμενη να ακολουθήσει ατομικό ή ιδανικό για αυτήν πρόγραμμα γύμνασης με την παρακολούθηση και την παρότρυνση γυμναστή.

Με ποιό τρόπο μπορεί μια γυναίκα να γυμναστεί στο σπίτι ή στην ύπαιθρο?

Ανάλογα με τον χώρο που διαθέτετε, την οικονομική άνεση και το είδος της άσκησης που σας ταιριάζει ή επιθυμείτε, στο σπίτι μπορεί μια ασκούμενη να γυμναστεί ιδανικά με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Ο εξοπλισμός αυτός μπορεί να είναι ένα απλό στρώμα γυμναστικής, μπάλα γυμναστικής, αλτηράκια, gym stick, λάστιχα αντίστασης μέχρι ελλειπτικό μηχάνημα, διάδρομο ή στάσιμο ποδήλατο.

Στην ύπαιθρο το περπάτημα, το jogging, η κολύμβηση, η απλή αναρρίχηση, η ποδηλασία, το rafting, η κωπηλασία, η ιστιοπλοΐα, η ιππασία είναι κάποια από τα σπορ, που μας δίνουν την ευεργετική ενασχόλησή μας με την κίνηση, την δράση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου